You are browsing the archive for 2009 December 04.

Update Friday, December 4

December 4, 2009 in School News

Dear Roosevelt Community,

We have heard back from the U.S. Embassy about more of the tests they conducted yesterday and have 5 more cases of H1N1 confirmed within the 11th Grade group, bringing the total number of cases within the group that traveled to Santo Domingo to 15.  All of those students are at home recovering.

The school has contacted the Peruvian Ministries of Education and of Health and will continue to follow international health protocols.  Activities scheduled over the weekend will continue as planned and class will resume as usual on Monday.

We would like to try and keep track of any new cases of Influenza that appear over the weekend.  Please email your school principal if your child develops Influenza symptoms.  Additionally, we suggest that members of the community who may be pregnant or who have suppressed immune systems consult with their physicians.

Please be mindful that the H1N1 virus we are seeing has a 48 to 72 hour incubation period.  Once a person is falls ill, symptoms appear within hours. These symptoms may include: sore throat, laryngitis, high fever, body ache and fatigue Please contact your physician with any of these symptoms.

Elementary School Principal – Rachel Metcalf rmetcalf@amersol.edu.pe

Middle School Principal – Sheryl Salem ssalem@amersol.edu.pe

High School Principal – Oli Tooher-Hancock otooher@amersol.edu.pe

If you have questions or concerns over the weekend please call or email Anne Arrarte at aarrarte@amersol.edu.pe (99751 2709).  Please remember, we are not conducting any more Influenza testing at this time.

Please continue to check our FDR Health Blog for updates.

===============================================================================

Estimada Comunidad del Roosevelt,

Hemos recibido los resultados de las pruebas que se llevaron a cabo ayer por la Embajada de los EE.UU. y confirmamos 5 casos más de H1N1 en el grupo de 11 º grado.  El número total de casos en el grupo que viajó a Santo Domingo es 15.  Todos los estudiantes están en casa recuperándose.

El colegio se ha contactado con los Ministerios de Educación y de Salud y continuará siguiendo los protocolos internacionales de salud. Las actividades previstas durante el fin de semana continuarán de manera regular y tendremos clases el lunes 7 de diciembre.

Nos gustaría tratar de hacer un seguimiento de los nuevos casos de gripe que aparecen durante el fin de semana. Por favor comunicarse con la directora de la escuela si su hijo/a presenta síntomas de gripe.  Además, sugerimos a los miembros de la comunidad que tengan un sistema inmunológico suprimido o estén embarazadas consultar con sus médicos.

Por favor, sea consciente que el virus H1N1 que estamos viendo tiene un período de incubación de 48 a 72 horas. Una vez que una persona se enferma, los síntomas aparecen en cuestión de horas. Estos síntomas pueden incluir: dolor de garganta, laringitis, fiebre alta, dolor de cuerpo y fatiga.  Contacte a su médico si se presenta cualquiera de estos síntomas.

Directora de Elementary School – Rachel Metcalf rmetcalf@amersol.edu.pe

Directora de Middle School – Sheryl Salem ssalem@amersol.edu.pe

Directora de High School – Oli Tooher-Hancock otooher@amersol.edu.pe

Si usted tiene preguntas o inquietudes durante el fin de semana, por favor llame o envie un e-mail a Anne Arrarte en aarrarte@amersol.edu.pe (99751 2709).  Por favor, recuerde,  no estamos llevando a cabo más pruebas de Influenza en este momento.

Visite nuestro Blog de Salud FDR para mantenerse informado.