You are browsing the archive for 2009 December 02.

Update Wednesday, December 2

December 2, 2009 in School News

Today we tested about 20 11th Grade students for Influenza. Results of today’s testing will be available by Monday.

Meanwhile, and to clarify, the Influenza one needs to be most concerned about is the Influenza A, which can indicate H1N1 or other viruses.

The testing process is as follows: If a person is ill, they are given a swab test in their nostril to determine what type of Influenza they have,  Influenza A or Influenza B. If this test comes out positive for Influenza A, a second test is conducted to diagnose specifically what type of Influenza A it is.

When a person is diagnosed with Influenza B, no further testing is conducted. Treat the illness like any other Influenza — bed rest, liquids and doctor if needed. Please remember to keep all ill children at home and to inform your school office if your child is ill.

===============================================================

El día de hoy, aproximadamente 20 alumnos del 11vo Grado se realizaron la prueba de Influenza.  Los resultados de la prueba estarán listas el lunes 7 a más tardar.

Les informamos que el tipo de influenza que da mayor preocupación es la Influenza tipo A, la cual podría resultar en un cuadro Influenza H1N1 u otro virus.

El proceso de análisis es el siguiente:  Si una persona presenta síntomas, se administra una prueba de hisopo dentro de la fosa nasal para determinar el tipo de influenza, A o B.  Si la prueba resulta positiva a la Influenza A, una segunda prueba es administrada para diagnosticar el tipo de Influenza A.

Cuando la persona es diagnosticada con Influenza B, no es necesario realizar más pruebas.   Se deberá tratar la enfermedad como todo tipo de Influenza – reposo total, abundante líquido, y si es necesario, atención de un médico.  Por favor mantener a todo alumno enfermo en casa e informar a la oficina de su escuela.