You are browsing the archive for 2009 December 01.

Update Tuesday, December 1

December 1, 2009 in School News

We wanted to make you aware of the fact that approximately 26 members of the 11th Grade class have returned from a vacation to Santo Domingo over the Thanksgiving break showing symptoms of influenza.   None of these students, who returned on Sunday, have come to school since.

We are working with the U.S. Embassy to test a sampling of these students and determine the type of influenza they have.  In the meantime, please review the healthy practices below and keep any children who show signs of influenza at home.  Please notify your school office if your child stays home sick.

We will continue to update the community through this blog.   Meanwhile, please remember to encourage your children to keep practicing the following healthy habits:

* Wash hands frequently with soap and water for 20 seconds. Alcohol-based hand cleaners are also effective.
* Avoid touching your eyes, nose or mouth to avoid spreading germs.
* Cover your nose and mouth with a tissue when you cough or sneeze. Throw the tissue in the trash after use.

=======================================================================

Queremos informarles que aproximadamente 26 miembros del Grado 11 regresaron de un viaje de vacaciones a Santo Domingo durante el feriado de Thanksgiving presentando síntomas de influenza.  Ninguno de estos alumnos, quienes retornaron el domingo, ha venido al colegio.

Estamos trabajando con la Embajada de los E.E.U.U. para tomar muestras a estos alumnos y determinar el tipo de influenza.  Por precaución, por favor mantener en casa a todo alumno que presenta algún síntoma de influenza.  De ser así, por favor notificar a la oficina de la escuela de su hijo/a.

Continuaremos manteniendo informados a nuestra comunidad por medio de este blog.  Mientras tanto, continúe fomentando en sus hijos una buena práctica de higiene para mantenerse sanos:

• Lavarse las manos frecuentemente con jabón por 20 segundos.  El gel a base de alcohol también es efectivo.
  • Evitar tocarse los ojos, naríz y boca para disminuir la propagación de gérmenes.
  • Taparse la naríz y boca con un pañuelo deshechable al toser o estornudar.  Deshechar el pañuelo luego de usar.